12 February 2007

Alert

Daily "Stabroek News" suffers total boycott by state advertisers


Incident details

newspaper(s)

This is available in:

English Français Español
(RSF/IFEX) - Guyana's leading daily, "The Stabroek News", has learned it is now under a total effective boycott by state advertisers after the Government Information Agency (GINA) on 6 February 2007 cancelled advertising space booked in the paper for the Guyana Revenue Authority. Since November 2006, this was the only body still placing advertising in "The Stabroek News". Guyana Sugar Corporation (Guysuco) and Guyana Power and Light - two public companies under private management - have also decided not to advertise with the paper. The management of the two companies, while denying having acted on the orders of GINA, did not offer any explanation. The government itself referred only to "accounting reasons" before refusing to respond to protests from the Guyana Press Association.

"The Stabroek News" takes a strong critical line towards the government of President Bharrat Jagdeo. Reporters Without Borders reminded the president that the Chapultepec Declaration on freedom of information and expression, which he has signed, commits him not to use state advertising as a means of rewarding or punishing media.



Source

Reporters Without Borders
47, rue Vivienne
75002 Paris
France
rsf (@) rsf.org
Fax:+33 1 45 23 11 51
Guyana
 
More from Guyana
  • Freedom of the Press 2016: Guyana

    Following critical coverage of the government in the state-run Guyana Chronicle, Prime Minister Moses Nagamootoo in August ordered that headlines in state-run print outlets be screened by his office before publication.

  • Freedom of the Press 2015: Guyana

    Ranked 70th in annual global media freedom report

  • Freedom of the Press 2014: Guyana

    Ranked 70th in annual global media freedom report