12 June 2008

Alert

Business daily accuses five bankers of being behind its vice-president's murder


Incident details

Pierre Fould Gerges

other

killed

This is available in:

English Français Español
(RSF/IFEX) - The management of the "Reporte de la Economía" daily has accused a network of five bankers of being behind the murder of its vice-president, Pierre Fould Gerges, who was gunned down in Caracas on 2 June 2008.

The newspaper's lawyer, Giselle Suárez, said at a news conference on 9 June that the investigation was focussing on a financial group that "constitutes an appendage of the state, which has created a state within the state." She added: "The government has nothing to do with this case. It is not a political crime, but a crime against free expression."

While not confirming this theory, interior minister Ramón Rodríguez Chacín meanwhile said the investigation was advancing "very rapidly."

Reporters Without Borders commented: "The utmost care is required with this case. One of the hypotheses is that the victim was murdered by mistake, that the killers mistook him for his brother, Tanous Gerges, president of 'Reporte de la Economía', who was targeted for reasons that remain to be established."

Updates the Gerges case: http://www.ifex.org/en/content/view/full/94239


Source

Reporters Without Borders
47, rue Vivienne
75002 Paris
France
rsf (@) rsf.org
Fax:+33 1 45 23 11 51
 
More from Venezuela
  • Freedom on the Net 2017: Venezuela

    Along with eroding civil and political freedoms, President Nicolas Maduro’s declaration of a State of Exception and Economic Emergency, extended in May 2017, dictated “strict regulations” to prevent “destabilization campaigns” on the internet

  • Freedom of the Press 2017: Venezuela

    Venezuela’s economic crisis continued to affect the media industry, leaving dozens of publications in chronic danger of closure due to the difficulty of meeting basic operational costs. Many outlets also faced robberies, vandalism, and hackings.

  • Freedom of the Press 2016: Venezuela

    The government refused to recognize a decision by the Inter-American Court of Human Rights (IACHR) ordering the reinstatement of the terrestrial broadcast license of television station Radio Caracas Television (RCTV), which was taken off the air in 2007 after a highly politicized campaign against the channel by then president Hugo Chávez.