10 February 2012

Alert

TV program goes off the air after disagreements with station


Incident details

Closure

Café con Azócar, Programme

This is available in:

English Español
(IPYS-Venezuela/IFEX) - On 3 February 2012, TV program "Café con Azocar" was taken off the air. Said TV program had been hosted by journalist Gustavo Azócar since 2002 and it was broadcast by Televisora Regional del Tachira, located in the city of San Cristobal, 900 kilometers west of Caracas. Mr. Azócar told IPYS-Venezuela that days before the cancellation of his program, the board of directors of the TV channel informed him they were reducing the length of his program from 60 to 30 minutes, yet no further details were given with regards to the decision.

Azócar decided not to accept the new conditions proposed by the TV channel and his program was last aired on 3 February. Azócar believes that the expiration of the station's broadcast license two years ago - and CONATEL's refusal to renew it - might have played a role in the decision. CONATEL is the governmental body in charge of granting, or refusing, broadcast licenses and permits for TV and radio stations in Venezuela. He also stated that pressure exerted from top government officials, namely Iris Varela from the Prisons Ministry, might have led the board to make such decision.

Source:

Putting free expression issues in perspective.

Sign up to receive IFEX In Context.

 
More from Venezuela
  • Freedom on the Net 2017: Venezuela

    Along with eroding civil and political freedoms, President Nicolas Maduro’s declaration of a State of Exception and Economic Emergency, extended in May 2017, dictated “strict regulations” to prevent “destabilization campaigns” on the internet

  • Freedom of the Press 2017: Venezuela

    Venezuela’s economic crisis continued to affect the media industry, leaving dozens of publications in chronic danger of closure due to the difficulty of meeting basic operational costs. Many outlets also faced robberies, vandalism, and hackings.

  • Freedom of the Press 2016: Venezuela

    The government refused to recognize a decision by the Inter-American Court of Human Rights (IACHR) ordering the reinstatement of the terrestrial broadcast license of television station Radio Caracas Television (RCTV), which was taken off the air in 2007 after a highly politicized campaign against the channel by then president Hugo Chávez.


At this point, would publish: "Home page"
 
IFEX is a global network of committed organisations working to defend and promote free expression.
Permission is granted for material on this website to be reproduced or republished in whole or in part provided the source member and/or IFEX is cited with a link to the original item.